onsdag 6. januar 2010

"Bienvenue, mon amie"

Da var det lenge siden sist jeg hadde malt! Kjenner det er godt å holde på med noe, men ikke alltid like lett å få tid. Savner tidene på videregående da jeg gikk på tegning, form og farge. Da kunne leksene være å tegne ett ansikt, male ett bilde. Jeg elsket det. Har ikke angret ett sekund på at jeg valgte det i stedet for Allmenn. Lærte utrolig mye av lærerne og det er virkelig de årene på skolen som jeg ser tilbake på og virkelig blir glad av å tenke på.

Greit nok, jeg skulle gjerne hatt den tysken fra videregående, men noe må man jo ofre sant? Allmenn var ikke så ille som man ville ha det til og det eneste jeg kanskje angrer er at jeg ikke heller tok det tredje året også med tegning, form og farge. Jeg har i hvert fall utrolig mange gode minner og erfaringer fra mine to år på t,f&f. Haugevis av tegninger, bilder og alt mulig som jeg gleder meg til å kikke på om noen år til. Ikke noe som kan erstatte det!

I går skulle jeg forsøke meg på å male ett bilde. Skulle gi det abstrakte ett forsøk med å bruke mine yndlinger hvit, blått og sølv. Jeg hadde selvfølgelig ikke taklet å bare henge det rett på veggen og ble nødt til å pynte det opp med litt annet:)









"Bienvenue, mon amie" betyr "Velkommen, min venn" dette fant jeg på Solveigs blogg der hun hadde skrevet det over døren.

Jeg har forelsket meg helt i embossing, og embosser alt:P Jeg handlet inn en del til bryllupsinnbydelsene og da fikk jeg endelig skaffet meg embossing utstyr. Herlig å kunne bruke det til andre ting også.

5 kommentarer:

zafir54.blogspot.com sa...

Du er så flink Silje! Har så lyst å se hvordan det ser ut der du bor:) Du lager så mye fint! glad i deg. Linda

Heims verden sa...

Søt du er Linda:D Tror ikke du vil se min leilighet i Stavanger:P hehe, tenk at jeg har bodd der i snart 3 år:P blir godt å komme til leiligheten i Grimstad! hehe

Savner deg!

zafir54.blogspot.com sa...

hehe, tenker det blir fint med gifting og ny leilighet! Blir spennende å se hvordan det blir der etter oppussinga:) gøy å se hva dere planlegger til huset også. Du er nydelig:)

Hege sa...

Så sinnsykt fint! Du er virkelg flink med kosten. Falt helt for det bildet der! :D

Hege sa...

Kjempekoselig med kommentar fra deg også:) Alltid koselig med blogg kommentarer! :)

Med meg står alt bra til, og håper det gjør det samme med deg. Du som planlegger bryllup å alt:)

Skal følge med på bloggen din så jeg får med meg alt;)