fredag 19. februar 2010

Mimring fra Kairo

Da jeg kikket på bildene mine fra Egypt i går fant jeg en del fra Kairo som jeg viser en del av denne byen. Det å besøke Kairo er noe av det mest fasinerende jeg har vært med på! Vi var der ikke mer enn en dag, men for et inntrykk vi satt igjen med. Ville ikke lukke øynene i frykt for å gå glipp av noe. Tror det er omtrent 16 millioner innbyggere. Utrolig med folk og trafikk. Vi kjørte rundt en del og fikk sett en del av byen. Jeg ble ikke mettet på inntrykk her og ønsker meg veldig gjerne tilbake! Det var helt utrolig! Her kommer noen bilder:

Denne rundkjøringen(!) var bare kaos!

Utrolige folkemengder

Slik stod bilene i kø

Søppel var strødd rundt forbi

Jeg hadde ikke trodd at Giza lå så nærme byen

































































Kairo kan virkelig anbefales og jeg håper jeg får opplevd mer av denne byen. Ikke fordi den er glamorøs og vakker. Men fordi den føles ekte og rett og slett fasinerer meg!

Ha en vidunderlig fin helg!

1 kommentar:

..Til Lykkes Hjem sa...

HeiHei*
Tusen takk for hyggelig besøk*

Når var du i Egypt? Vi var der i sommer,i Sharm el sheik. var også 1 dag i Kairo. Og er helt enig med deg. Ble så utrolig fascinert av den byen der,og alle de folkene, ja var rett og slett noe annet enn "syden" en opplevelse for livet ble det.
Fikk litt perspektiv på livet kan man si.

Vi ble også veldig overrasket over at Giza var så nærme byen. For noen verk* helt utrolig at det er mennesker som har bygget.

Kokeøy er så stilig*Heldig.
Ønsker deg en flott uke videre.