søndag 8. august 2010

Loppemarked=Gale mennesker

I går var det tid for årets loppemarked på Audnastrand. En leirskole som ligger ved Snik i Vest-Agder. 

Camilla og jeg booket volvo stasjonsvogna til min kjære(nødvendig om man ikke har tenkt å ha med tilhenger:P)

Den store happeningen skulle begynne kl. 10.00. Kl. 09.00 var jeg utenfor og Camilla var klar for hennes første loppemarked. Det var litt nytt for meg også, fordi jeg har aldri ført klart å komme meg der i tide til det begynner. Vi kommer som regel litt etter 10, og da må man parkere laaaangt borte. Denne gangen kom vi oss ganske nærme og var der rett over halv 10.

 Solen strålte og vi stilte oss med en gang utenfor møbelteltet som var så fullpakket at det var masse utenfor også. De hadde tau som alle stilte seg opp bak. Jeg har alltid en tendens til å trekke meg litt unna når folk blir så voldsomme og vi var ikke helt forberedt på hva som ville skje. Det fyltes opp med folk og da klokken var sekunder fra 10 telte de ned over høytaler! Folk begynte å tråkke ned tauet og stilte seg i posisjon og DER! Folk springer og HIVER seg over ting! Jeg hadde aldri sett på maken! Jeg klarer å kapre meg en søt liten gammel kiste, går videre innover i teltet der jeg ser en søt liten krakk. Har for lenge siden skjønt hvordan loppemarked er og tar den med en gang. Da ser jeg plutselig de vakreste nattbordene! De som har unslipt meg TO ganger før på Finn:( Her står det selvfølgelig en dame og holder så godt hun kan på dem! Typisk! Mange som var bitre i ettertid for disse funnene.

Vi surrer litt rundt og går videre inn i ett annet bygg og jeg finner meg noen rammer. I avdelingen for alt mulig av kjøkkenting og servise er det fullpakket og VELDIG vanskelig å komme seg frem.

Senere er det klart for auksjon og folk setter frem klappstolene og er klar for å by på varene de har sett seg ut tidligere. Det er egentlig litt deilig med auksjon siden man da har mulighet til å tenke litt og få det man vil ha. Så lenge man betaler nok da:P  Det var utrolig med folk og deilig at vi kunne sitte ute!

Det var ufattelig mange flotte ting. Jeg kan love det var de fleste blogger som jeg lesers favoritt auksjon. Men ja, du merket at det var mange av de fine gamle møblene som gikk for litt. Mange flott gamle bord og stoler. Noe ble så billig at det var sjokkerende og andre ting veldig dyrt! Uansett, veldig spennende med auksjon. Bortsett fra at det kan dra ut litt og det var utrolig mye krimskrams som var med.
Camilla fikk tilslutt kjøpt seg kjøkkenbordet sitt for 200 kr(!) og dette gikk AKKURAT inn i bilen! Utrolig! Her har vi akkurat fått plass til alt i bilen...
Inni står det et syskrin som jeg vant på auksjonen! Må bare få malt det og håpe på av min kjære kan gjøre det litt mer skranglete. Mamma har et lignende og jeg syntes de er så koslige:) Ble så glad for at det ble mitt!

Dette ble voldsomt langt, hehe. Ha en nydelig søndag!

1 kommentar:

kjersti sa...

Hei Silje:)

Tusen takk for hilsen hos meg:)
Oj, så mange mennesker, ja på loppis
kan det virkelig bli kamp om de fineste skattene!

Men dere var jo veldig heldige da!
Likte så godt den lille pallen jeg:)

Klem Kjersti