tirsdag 16. november 2010

Cherry on Top


Fikk en søt liten award i går. Det fulgte med en liten utfordring der man skal fortelle om tre forfattere man regner som sine favoritter og nevne ei yndlingsbok fra hver forfatter. Først og fremst tusen takk Synne for awarden. Det var kjempe koselig!

Jeg er selvfølgelig veldig glad i interiørbladene mine, men jeg setter utrolig pris på å lese bøker også. Om boken er spennende og gøy, jo tjukkere den er , jo bedre.

Hovedsakelig elsker jeg å lese bøker som utspiller seg i andre kulturer. I tillegg liker jeg bøker fra langt, langt, langt tilbake.

Altså, mine tre(fire) favoritter.

Cecilia Samartin. Som skrev fordi jeg elsker å lese bøker fra andre kulturer. Det gjør historien som utspiller seg enda mer gøy, spennende, vakker enn om den hadde utspilt seg i Skandinavia;) Har falt helt for Cecilia Samartin sine bøker, men syntes også det er veldig spennende å lese bøker fra land i Midtøsten. Akkurat nå leser jeg Salvadoreña av Cecilia så kanskje dette blir yndlingen.

Ken Follett. Spesielt Stormenes tid. Det var faktisk Oprah som anbefalt den og den var utrolig spennende. Ble da helt oppslukt i den og klarte ikke legge den fra meg. Handlingen foregår på 1100 tallet i England. Rett og slett en annen verden. På kisten borti hjørnet her ligger det en ny bok av han og venter på meg.

Twilight fordi bøkene får meg til å føle meg som ung fnisete tenåring som sammen med jentevennene så romantisk filmer og holdt på å dø av forelskelse.

Kan jo ikke svikte Harry Potter og må snike han med på slutten. Elsker både bøkene og filmene, og du finner meg selvfølgelig i kinosalen til helgen!

De to siste seriene er nok ikke sjangre jeg leser ellers, men har falt for begge to. Kommer nok til å lese både Harry Potter og Twilight enda en gang til;)

Fikk sneket inn litt interiørbilder også da. Ikea hyllen er blitt fylt opp med bøker og alt mulig. Vanskelig å passe på at den ikke ser helt overfylt ut. Men har nå gjort så godt jeg kan. Peisuret fikk vi av Hubbies besteforeldre til bryllupet. Vi fikk velge den ut selv og det var kjempe gøy. Den er nydelig bortsett fra at den holder på å tikke hull i hodet mitt. Hubby har glemt bort ei stund å trekke den opp og jeg kommer ikke til å minne han på det!

Ønsker dere en herlig tirsdagskveld!


Ingen kommentarer: