torsdag 13. januar 2011

Ferdig strikkeprosjekt!

Denne overskriften hadde jeg aldri trodd jeg skulle skrive! Men jeg er meget stolt over at jeg har klart å fullføre det. Det gikk heller dårlig sist gang jeg prøvde meg på strikking.
Nå som det er ferdig kan jeg jo vise dere hva jeg har laget. Jeg måtte bare kutte ansiktet siden jeg er sminkeløs og har vært dårlig og vært hjemme fra jobb;) Ta-da!
En hals! En deilig myk hals. Kjempe enkel å strikke siden jeg klarte det. Haha. Jeg fant oppskriften i et ukeblad når jeg satt og ventet på at Hubby var hos tannlegen. Den er strikket i Sandnes Kitten Mohair og man trenger 100 gr.(Brukte ikke opp alt) Så legger man opp 232 masker og strikker 2 rette og 2 vrang, rundt og rundt og rundt og rundt til halsen er ca 20 cm. Tror nok jeg strikket til 24 i hvert fall. Det tar litt tid! Jeg brukte rundpinne nr. 6, men garnet er tynt.

Tror nok dette er siste strikkeprosjekt for ei stund. Foretrekker hekling siden det er litt raskere;)

7 kommentarer:

Jannes lille sted sa...

Hei☺
Så fin hals! Den så jo veldig deilig ut da! Flink du er

God helg
Klem Janne Merethe

Chic - Romantique sa...

Så fin den ble! Ser jo ordentlig digg ut også.

God helg :)

Linda sa...

Så fin den ble. Er gøy å strikke, men jeg synes også at det tar fryktelig lang tid.

Du vant forresten på min giveaway. Blogget ikke i julen, og etter nyttår ble jeg syk, så jeg har ikke fått sagt fra før nå. Men om du sender meg din adresse så skal jeg sende deg premien i løpet av uken som kommer :)

Klem fra Linda

Anonym sa...

Så fin den ble!
Skikkelig myk og deilig hals..
Kjempeflott!
Ha en fin helg!
klem Laila

Anonym sa...

En nydelig hals du har strikket! Virkelig en kreativ og inspirerende blogg du har - hit kommer jeg tilbake!
Klem fra Igi

Katrine sa...

Så flink du er, nydelig strikkehals! Den er nok god og varm :o)

Jannes lille sted sa...

Hei☺
Tenkte å prøve meg på denne halsen her, var så fin. Men blir denne dobbel?, sånn at man må ta den to ganger rundt halsen liksom?? Syns det var så mange masker å legge opp.
Klem Janne Merethe