søndag 15. mai 2011

Noe strikket og heklet til Epla

Har lagt ut noen flere produkter på butikken min Herligheter på Epla.no. Har faktisk kommet et strikket produkt også der nå. Det blir nok ikke mange av dem;)


Syntes disse skjerfene er så herlige og ikke minst praktiske. Det strikkede skjerfet er laget på oppskrift i fra Garnstudio. Du finner det her.


Det gikk veldig greit å strikke etter denne oppskriften. Syntes det så veldig innviklet ut og hadde ingen anelse hvordan man får til den løkken hvor man drar igjennom den andre enden av skjerfet. Men det var jo faktisk veldig lett. Så lenge jeg ikke må minske eller øke så går det bra. Eller hente opp en maske om jeg mister en. Da må jeg bare begynne på nytt...


Laget en heklet versjon også. Første oppskriften jeg har diktet opp selv. Det var jo ganske greit med det strikkede skjerfet som mal. Det heklede skjerfet ble litt tykkere, men vil jo tro det bare er deilig.


Begge skjerfene er laget i det deilige garnet Alpakka fra Sandnes Garn. Elsker(!) dette garnet. Det er så godt å mykt. Det er selvfølgelig veeeldig dyrt, 46 kr per nøste! Men man kan vel si det er verdt det. Sandnes garn beskriver det som det mest isolerende garnet de har.


Jeg tenkte selvsagt ikke på at vinteren er over når jeg begynte å strikke skjerf. Men jeg hadde så lyst til å prøve å se om jeg fikk det til. I tillegg hadde jeg veldig lyst å lage en kopi i heklet utgave. De små trengs vel å isoleres ei stund utover året sant...?


Om du ønsker dette skjerfet kan du finne det her. Jeg fortsetter å hekle litt mer. Har to nye tanteunger som kommer  i løpet av året. Er ikke jeg den heldigste?:D

Ønsker dere alle en herligherlig søndag! Nå er det jo faktisk bare en arbeidsdag i morgen også er det 17. mai. Vi skal feire her i Grimstad siden Hubby har eksamen i morgen. Blir gøy å se hvordan dagen feires her, selv om jeg regner med det er som de fleste andre byer i Norges land.

1 kommentar:

Andrea Nepstad sa...

Kjempe fine!! Du er så flink :)