fredag 2. desember 2011

The Elf on the Shelf

Har dere hørt om "The Elf on the Shelf"?


Bilde: Pinterest

Jeg henger jo litt på Pinterest som dere sikkert vet. Har sett mye på juleinspirasjon for tiden og kunne ikke skjønne hvem denne lille rare figuren var. 


Bilde: Pinterest

I disse tider er det jo bare å søke på google om man lurer på noe. So I did. Det viser seg at denne lille alven er en hjelper av julenissen. Han adopteres hjem av en familie og om julen sitter han og følger med om barna er snille eller ikke. Om natten når alle sover reiser den til nordpolen for å rapportere til julenissen. Den er tilbake om morgenen og sitter på ett nytt sted. Det følger med en bok med rim som forklarer hvordan alt foregår. Du kan lese mer her om du vil.


Bilde: Pinterest

Vi har kanskje fått nok av tradisjoner fra USA, men syntes denne var litt søt da. Tror jeg hadde hatt det kjempe gøy som liten å finne ut hvor nissen satt hver dag. Ser i hvert fall ut som foreldrene storkoser seg med å sette den forskjellige steder og ta bilder. Ta bare en titt her, hehe.


Bilde: Pinterest

Måtte bare dele det med dere og ønsker dere en kjempe god helg! Jeg har gleda meg stort! Skal en tur iSørlandsparken og shoppe litt julegaver, kikke litt, en tur på Ikea og Stoff og Stil. Fått sydilla rett og slett!

Nyt kvelden! 

Silje 

3 kommentarer:

24 sa...

Så herlig! Genial idè då! Denne skal eg prøve å huske på til eg får barn sjølv :) Så koselig blogg du har, likte spesielt godt toalettveskene i innlegget under!
Ønsker deg ein fin 2. søndag i advent, som er snart :)

Klem helene

Villa Wikan sa...

hehehe så utrolig herlig =) Her gjelder det å være kreativ skjønner jeg. Håper denne blir adoptert til Norge, artig =)

Villa Wikan sa...

hehehe så utrolig herlig =) Her gjelder det å være kreativ skjønner jeg. Håper denne blir adoptert til Norge, artig =)