onsdag 7. mars 2012

Sikler på krom

Vet ikke hva det er, men akkurat nå for tiden sikler jeg spesielt mye på krom. Lamper, håndtak, kraner, blomsterpotter(de er kanskje ikke i krom, men har finishen). Krom gir meg rett og slett en veldig god følelse...vanskelig å beskrive...ja, jeg er litt sær. Får se om denne kromfetishen fortsetter til vi skal begynne å velge ut ting til huset...

Se på disse kranene under for eksempel, nydelige. Jeg ønsker gjerne en slik kran på kjøkkenøyen hvor planen er en enkel ikke så veldig stor vask. I vasken hvor oppvasken og slikt kjedelig skal foregå skulle jeg gjerne hatt en litt større hvor man for eksempel kan dra ut "tuten" og dusje rundt i vasken, kommer litt an på hvor stor vask vi går for. Jeg mener at så lenge begge kranene er i krom så gjør det ikke noe om de ikke er helt like. Hubby, mener vi må ha de samme. Jeg vet rett og slett ikke, det blir jo noen meter i mellom dem...

Uansett, fant først en kran jeg kunne tenke meg som har ett grep, ganske viktig så man slipper å blande vannet hele tiden. Litt slapp er jeg, selv om jeg på badet oppe planlegger 2 greps, ikke spør, av og til så går vakkerhet over funksjon, har jeg klart å blande vannet i 18 år hjemme skal jeg sannelig klare det til jeg blir gammel. Nå skjønner jeg ikke helt selv hvorfor jeg skriver at det er viktig med 1 grep på kjøkkenet hvor jeg mest sannsynlig bare kommer til å bruke kaldt vann. Mens oppe på badet hvor jeg stadig kommer til å måtte bruke lunket vann der vil jeg ha 2 greps. Forstå det den som vil!

Uansett(for andre gang) nå må jeg komme til saken. Fant først en kran på vvskupp. Merke: Blanco. Pris: 3758,-


Bilde: vvskupp.no

En annen jeg kom over som for så vidt er ganske så prikk lik er fra Hjem og Villa. Merke: Tapwell. Pris: 2795,-




Det er jo faktisk litt prisforskjell. Noen som har synspunkter om disse forskjellige kranene. Føler jeg har sett en del som har dem og tar gjerne i mot tips som: "Ikke velg den, superdårlig kvalitet" eller "Betal 1000 kroner ekstra, det er verdt det" eller "den billigste er kjempegod". Tar også gjerne i mot tips om andre lignede kraner for å gjøre valget enda mer vanskelig. Lurer på om jeg kommer til å ha lyst på disse kranene når tiden kommer og valget skal tas. For det er faktisk en stund til. Om det enda står på ønskelisten kommer jeg i hvert fall til å vite at det er dette jeg ønsker.

Ja, jeg er litt rar, veldig ubestemmelig og litt masete, men jeg kan prøve å bortforklare det at jeg er veldig glad i å planlegge, veldig viktig for meg å finne det perfekte(i mine øyne) og jeg liker å se alle alternativer før jeg velger noe. Ja...jeg kommer til å slite(!) når vi skal bygge vårt fremtidige hus!

6 kommentarer:

Villa Wikan sa...

Krom er lekkert ja! Vi har det på badet og kjøkkenet. Og til en mye hyggeligere pris enn de du har her. Sjekk ut www.reuter-bathrooms.com og under merket Nobilis. Det er et anerkjent italiensk merke =)
Men du.. Du som er så flink å lete opp ting.. Du klarer vel ikke å trylle frem hengende håndtak i hvitt og krom? *blunke pent* ;-)) Type de som er på Edlan serien fra IKEA.
Jeg fant noen i krom på kremmerhuset, men det så ut som "hvit" fargen var innrøyka. Så har jeg funnet noen på div. Norske nettbutikker, der er hvitt, hvitt, men det er ikke krom, mer grå =(
Så om du skulle kjede deg... ;-)
Ha en fin dag.
Klem Linn

Villa Wikan sa...

Så bra du likte den, ble veldig fornøyd selv =)
Du er en knupp altså! De i ren krom var jo kjempe fine og tror de gjør seg utmerket på badet. Bestiller dem jeg =))

De armaturene er tuv godkjent og det var med 5 eller 10 års garanti lapp i esken. Rørleggeren vår monterte dem glatt. Men det skal sies at han er min X, og vil neppe krangle med fru Wikan ;-))
Det lønner seg nok å spørre rørleggeren før du eventuelt bestiller =)

Takk igjen for tipset.
Linn

Vårt Hus sa...

Ikke så ulik kranen jeg har på kjøkkenet mitt. Den bestilte jeg hos Lino Trading og er veldig fornøyd. Tror jeg husker at jeg syntes den var uhorvelig dyr, men lucky for meg så fikk jeg en del prosenter.
Lykke til uansett :) Yvonne

Prinser og Prinsesser v/ Irene Brenna sa...

Hei,
Har en lignende kran den øverste på mitt sommertorp. Selv foretrekker jeg symmetrisk design fremfor den eggformede du viser bilde av nederst. Men, det blir smak og behag. Husk at du sikkert også på disse kranene har muligheten til å snu kranen i forhold til hendelen slik at du kan få hendelen rett foran og ikke på siden - dersom du som meg, er fryktelig opptatt av symmetri :-)

Lykke til med krankjøp :-)

PS. Mitt tips: Ang. pris. Da jeg kjøpte kran valgte jeg ut i fra estetikk og ikke pris, fordi kranen i stor grad er fokuspunktet på kjøkkenet... en prikk over i'en, liksom. Så sparte jeg heller inn på andre ting i interiøret ved å kjøpe rimeligere substitutter i riktig stil.

Lille Persille sa...

Vi har Tapwellkranen liggende klar i boden - ventende på at kjøkkenet skal somle seg ferdig;)

Blir mye krom her i gården også, me like!

*Klem*

Kaja sa...

Vi har kran fra tapwell. Tiden vil vise, men er foreløpig veldig fornøyd :)