mandag 29. juli 2013

Plantegning og planer for badet i 2. etasje


Jeg har tidligere brukt paint til å fikse på plantegningen. Få oppdatert den slik som jeg gjorde med plantegningen av kjøkkenet. Slik at dere kan se hvor ting blir. Legger ved denne selv om jeg ikke fikk endret på noe.


Dusjen, badekaret og vaskene skal ha ca denne plasseringen. Toalettet skal flyttes nærmere dusjen. I tillegg vil badekaret bygges inn og da vil det ta hele denne lille rektangelen foran vinduet. Tror det blir veldig fint. Har vurdert om vi skal ha et trappetrinn opp, men vinduet går bare 60 cm over gulvet så tror rett og slett ikke det blir plass til det. Blir nok en løsning som under.


Kan tenke meg det blir i denne høyden. Vi ønsker gjerne å ha marmorplate slik som de har brukt her. Vi har forhørt oss litt med Diapol og de er nødt til å dele den opp i fire deler. Men så lenge skjøten er godt skjult tror jeg nok det kan bli fint alikevel. Kunne gjerne tenkt meg underlimt badekar, men vi har valgt dette badekaret.



Jeg gleder meg så utrolig til å få et badekar igjen. Det blir nok mest brukt høst og vinterstid og mest sannsynlig mer av meg enn av Hubby;-) Jeg er ikke boblekarperson. Foretrekker å ha det rolig rundt meg. Derfor blir det vanlig badekar. Passer jo også fint prismessig da!

Vi har tenkt å kjøre skikkelig klassisk stil på badet i 2. etasje(regner med det blir litt mer moderne(?) stil i 1. etasje, håper ikke det blir helt kræsj...Her er jeg litt clueless til hvordan det skal bli) Armaturet til badekaret måtte vi lete etter. Det var greit å finne slike som kan plasseres på kanten, men de vi likte best måtte det kjøpes en egen innbyggingsdel som kostet ganske mange tusen kroner. Men Hubby kom over et fra Hans Grohe - Axor Montreux. Vi valgte det samme merket til dusjen.


Ved vasken fant vi jeg ikke det jeg hadde sett for meg og derfor ble det Damixa tradition. Tror vi kommer til å velge en del annet også fra denne serien til badet. Men det får vi se litt på når tiden nærmer seg.



Usikker på hvilken baderomsinnredning vi skal gå for enda, det vil tiden vise. Det blir ganske sikkert en som står på gulvet. Vi har bestilt to ovale vasker fra rørlegger som skal underlimes i forhåpentligvis carrara marmor benkeplate. Da vil det isåfall bli litt som på bilde under her.


På gulvet ønsker vi blanke fliser. Her kunne jeg gjerne også hatt carrara marmor, men tror nok vi kommer til å gå for noen grå her. Vi får se når tiden kommer om det har blitt litt mer utvalg i Norge når vi skal ta det valget.



Tror nok flisene blir 30x30 og lagt i et slikt mønster


Kunne gjerne tenkt meg noen slike fliser i dusjsonen, men syntes det er vanskelig å finne fliser i denne størrelsen i noe annet enn hvitt...kjipt! Men man vet jo aldri hva som dukker opp da!


Bilde: www.houzz.com

Dusjen blir nok bygget inn i hjørnet i en slags løsning som på bildet under, med glassdør.


Tror det kunne blitt veldig greit. Det vil ikke bli noe kant i bunnen om vi skal bygge den slik som dette pga sluk.

Vi har et vindu på badet som vil komme ca midt på badekaret. Usikker på om det blir så veldig sikt ut når man ligger i badekaret da. Det vil tiden vise! Jeg vil nok uansett ligge å lese ei bok, hehe. Syntes det er utrolig flott med amerikanske shutters og skulle gjerne hatt det her. Vi får se. Et vindu kan vi kanskje ta oss råd til, haha;-)



Så det var litt tanker om badet vårt i 2. etasje. Vi har som jeg har skrevet over det meste av dette med i prisen fra rørlegger, men det kan vel alltid endres om vi skulle ønske det. Fra badet er det dør inn til soverom, dør i midten ut til gang og dør inn til vaskerom. Vi har valgt å ha vaskerom i 2. etasje siden alle soverommene ligger der. Noen er helt imot denne løsningen og andre er frelst så vi får håpe at vi blir fornøyde med dette valget. Vi håper også vi kan få til en gjennomgang, skap mest sannsynlig mellom bad og vaskerom til å legge inn skittentøy som kan tas ut fra andre siden inne på vaskerommet. Det hadde vært helt skjønt!

Som dere ser så blir det et skikkelig klassisk bad, mye inspirasjon fra USA her ja. Det er mye fint der ute og kunne planlagt mange forskjellige typer bad. Får håpe dette blir bra! Jeg har godfølelsen!

Siste uke av ferien nå. I dag har hubby hatt hjelp til å legge ut plast og armeringsnett. Jeg har lagt disse "plastdingsene" under og kommer nok til å kjenne det i leggene i morgen. Neste uke er det støping så det er bare å jobbe på nå!

Ønsker dere en herlig kveld. 

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hej, detta kommer bli jätte fint! Vi har verkligen mkt lik smak på saker och ting :)
Tänkte ge dig en länk till blanka fliser, även i svart men vet inte om centro finns i Norge eller om denna leverantör tar in till många butiker runt om men kolla här: http://www.centro.se/sortiment/kakel-klinker/new-york-blank

Ha en fin dag! mvh Caroline

Unknown sa...

Våran favorit just nu :-)

Lille Persille sa...

Du har mange like tanker som jeg har ser jeg:) Bra du har sjekket ang underlimt badekar: det hadde jeg også tenkt. Blir interessant å se hvordan de skjøtene blir:) Diapiol leverte benkeplaten vår og ble kjempefornøyd! Synes badene til Lidhult er så fiine. Spesielt løsningen med innebygget dusj. Vi har satt av 1,1x1,1m til dette-tror det blir stort nok. Støpte gulvet like før ferien, men bygger nok ikke badet ennå..:(
Klem!

Vårt Hus sa...

Det blir så utrolig fint:) Hans Grohe har virkelig mye fint og det er god kvalitet. Men vil anbefale deg og ta en titt på Eurobad, dersom du ikke har gjort det. De har også veldig mye fint, og ikke fullt så dyrt. Kjmepe gøy å følge deg i denne prosessen :)
klem Yvonne